Wat vervelend dat je vlucht is vertraagd. Wist je dat je als reiziger in deze situaties mogelijk recht hebt op een schadevergoeding? Deze rechten zijn vastgelegd in Europese regelgeving (Verordening 261/2004).
Het maakt niet uit of het vliegticket rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij is gekocht of via een online reisbureau of reisorganisator. Volgens punt 7 van de considerans is de luchtvaartmaatschappij gehouden tot compensatie. Als jouw vlucht hiervoor in aanmerking kom, krijg je automatisch een e-mail van ons.
Wanneer jij in aanmerking komt voor een vergoeding kan de compensatie oplopen tot wel € 600 per persoon. De hoogte van de vergoeding wordt bepaald op basis van de afstand van de vlucht:
Vluchtbestemmingen binnen de EU
- €250 vergoeding bij een vlucht tot 1.500 km en een vertraging van minimaal 2 uur
- €400 vergoeding bij een vlucht van meer dan 1.500 km en een vertraging van minimaal 3 uur
Vluchtbestemmingen buiten de EU
- €250 vergoeding bij een vlucht tot 1.500 km en een vertraging van minimaal 2 uur
- €400 vergoeding bij een vlucht van 1.500 km tot en met 3.500 km en een vertraging van minimaal 3 uur
- €600 vergoeding bij een vlucht van meer dan 3.500 km en een vertraging van minimaal 4 uur
Benieuwd of er een compensatie voor jou in zit? Via onze partner AVI-claim check je het binnen 5 minuten. Ook kun je hier gemakkelijk je compensatie aanvragen.